BEST! Aku mesti FOLLOW!

30 April 2012

Worst case scenario

Geng, today i wana share u my story selama bergelar anak rantau ni.

Hari ini hari Isnin, dan aku dikejutkan dengan alarm pertama. Ku tertekan off Snooze. Jadi apa yang terjadi pada diriku bila alarm yang kedua berbunyi??

GILA 8.15AM!! Ofis start pukul 8.30AM okay.. Usually at 8.15am I already arrive and on my PC. Tadi memang timing x cun. Baru bangun tido memang perkara yang tidak boleh dimaafkan. Haish. Rushing terus nak bersiap.

Tunggu lif punya lah lama and bila pintu lif terbuka, huih. Sarat betul dengan orang. Naseb badan aku ni kecik je and dapat selit kat ruangan yang ada. Pintu lif tu tutup betul2 depan muka ku. Syukur hidung ku ni tak kena sepit. Masih mancung lagi.

Dari tingkat 13 (aras penduduk) turun ke tingkat 7 (level carpark), pintu lif tu pun terbukak. Orang yg kat luar lif tu takleh masuk sbb memang takde ruang lagi dah sebelah sy. Bila lif mula close, tetiba dia bleh berbunyi tanda muatan lebih. Ingatkan ok bila saya step out dan masuk semula. Tapi, dia bunyi lagi. Aku jadi kambeng hitam la jawabnya, offer diri untuk keluar. Jumpa tangga, tapi tak bleh buka sbb kunci. Mak aie... tak lama kemudian, mat bangla keluar dari pintu tangga tu. Dia cakap lif 7 rosak. Geram, memang dah lambat giler. Aku menuruni spiral carpark tu gi tingkat 6. Lif tingkat 6 pun dapat turun sampai tingkat 4. Pastu ku keluar dan turun carpark spiral lagi sampai tingkat 1.

Ingatkan nak amik jalan mudah, aku pergilah cuba stop kan mamat teksi tapi diorang lalu je. Tak berhenti pun. Tak nampak isyarat aku kot. Tak bleh jadi, aku gi jalan ke monorail. Serious, macam peserta Amazing Race je. Cabaran betul la hari ini. Serius, tak mau lewat lagi. Aku masuk ofis kul 9am. Pergh.... Taubat nasuha. Tak nak rekod ku jadi buruk.

2 comments:

Sang Penulis said...

Hai karina..rindu ktk aie..ingt ngn kmk gik sik??? Dolok blog kmk orked2010.blogspot.com

Sang Penulis said...

Hai karina..rindu ktk aie..ingt ngn kmk gik sik??? Dolok blog kmk orked2010.blogspot.com