BEST! Aku mesti FOLLOW!

13 February 2011

Alangkah baiknya kalau...

Semester ini kurang menarik perhatian aku. Aku begitu rindukan kawan2 sekelas dan teman havoc kampus. Kami hanya berkamboh di kampung maya.. ada sesetengahnya giler update. Ada segelintir lagi.. dari mula praktikal sehinggalah dah masuk bulan Feb ni, masih tiada berita. Kami berpeluang jumpa sekali sahaja. Iaitu makan-makan steamboat di D-11. Ternyata membedal habis tidak ingatkan capacity perut, kerana semuanya makan ikut nafsu.

Mengapa la kami perlu praktikal sambil jalankan kajian ini? Tak bleh ke hanya aplilkasikan knowledge ke dalam worklife sahaja, tanpa gangguan membuat research. Serious zombie dah weh. Dah kena bagi full komitmen kat tempat kerja. Kalu company nak bawak bercuti bermalam di sesuatu tempat, sibuk agenda mereka lagi... mahu taknya bazir masa utk focus kat research aku. HUhu.. (Mengeluh) Kalu bawak tempat jauh yang takda kemudahan tenet, lagi la. T_T Travelling pun guna jalan darat. Masa itu terperuk kat dalam kereta je. Dan ngantuk2.

Aku rindukan zaman hostel. Andaikata lepas ni klu nak buat Master (tak plan pun), mana la pejabat kolej mahu terima budak Master dok sana. Tua bangka. Haha. Adikku yang dok bawah ketiak mak dari kecik, aku dapat rasakan beliau sudah pandai mengadaptasi dengan keadaan sekeliling. Dia sekarang melanjutkan pelajaran di UTP, Perak. Amik kau rasa diam di asrama. Best kan? Best kan? Baru-baru ini, sudah pandai venture dengan kengkawan. Ke Pangkor Island lagi tu. Pergh.... Have fun bro! (Oh jelesnya~)

2 comments:

she_mah said...

aku setuju..
1.knak perlu polah research or cs..dah la lelah kerja.
2.rindu dgn kehidupan hostel

untungnya adik ko dpt utp..

AmirFX said...

Rindu juak zaman belajar ehhh... haha..