BEST! Aku mesti FOLLOW!

13 December 2010

Summary 2 minggu

My my.. dah 2 minggu aku turun naik ofis, dan sudah 3-4 punch card ku merah kerana lambat. Lambat seminit dua je. Itupun sangat kiciwa kerana can't make it in black ink walaupun sudah berlari pantas naik tangga. Fewh. Mcm acara olimpik. Aku sengaja amik flexible hours 7.30am - 4.30pm kerana aku nak atur timing sampai ofis dengan makku lagi memandangkan kereta hanya sebuah. Jalan di Matang, klu tak keluar rumah by 7.15am alamatnya.. takyah lah ko naik kereta. Hire saja si Edward Cullen supaya lebih pantas. Itulah vampire yang bleh berkilauan dan sangat lut matahari. Tak mcm vampire lain konphem rentung. Haha. Vampire gred A tu. Nak balik 4.30pm kerana aku sememangnya suka balik awal. Nak kasi jeles sama geng praktikal ku nama Fiqah itu, budak poli. Lagipun, lepas amik aku.. terus amik mak kul 5pm. Kan senang. 

Ok, tell what have u learnt? Hm... Aku belajar dengan memerhati para peniaga yang datang dengan macam2 kerenah. Masuk ofis bau macam2 like what Mdm R told us. But then, they are the one who contribute high percentage to the Malaysian economy. They really prove that Bumi's can do well also. They learn from hard. Ada yang datang ofis segak je dengan spec. Senyum ja ku tengok mereka yang tua2 memakai kaca mata hitam di kepala. Rugged! Tapi bila kat site, mereka berlagak seperti orang biasa. 

Kat site pula aku menambahkan networkku dengan mendekati para peniaga, ada yang masih mengenali diriku biarpun aku berjumpa mereka di tempat lain seminggu yang lepas di site lain. Pergh.. mengglamourkan diri. Hehe. I like that. Klu nak jadi Hanis Zalika dengan 14,000+ followers tu memang dah gila glamour tu. Haha. Satu Malaysia. Acah ja. Hm..Biarlah aku start dengan geng sikit2, kerana aku ni low profile. 

Staff di tempat kerja semuanya ok, aku assume yang belum mengenali diri ini bukannya orang yang sombong. Cuma mereka tak pasti apa ataupun kerana tingkat di ofis yang memisahkan perhubungan itu. Lagipun, kerja di meja sahaja sudah banyak dan aku pun salu diculik oleh abang staff pergi ke tapak-tapak membuat lawatan. Mereka suka culik aku dan Fiqah kerana memikirkan kami tidak ada kerja. Jadi aku belum berpeluang mengenali mereka dengan lebih dekat. Tapi slowly aku dah mengenali beberapa ketua sub-unit semasa kat expo hari tu. Lebih kurang cam team building la. Bila ko dah di campurkan bersama ahli yang ko tak kenal dalam group ko, automatik ko akan mengenali mereka walaupun masa yang diberi singkat. 

Oh, syemah pun hendak menjalani praktikal ya.. hope u are doing fine syemah! Show it to them that u r extraordinary! Hehe. Orang sik tauk potensi ko ya.. Future financial analyst woh. 

1 comment:

wa kaljis said...

Wah.. nang kuang-kuit tangga kejayaan lah ktk hoh.. hehe..