BEST! Aku mesti FOLLOW!

30 December 2010

AFF Piala Suzuki 2010 - Harimau mengauuummm!

Are you happy to be RAKYAT MALAYSIA? Oh yeah! Saya bangga menjadi anak Malaysia.. Selepas AFF Piala Suzuki 2010 malam tadi, blog updates rata-rata tidak ketinggalan untuk menaikkan trafik mereka dengan post kemenangan Aggregate 4:2. Well, I  can say that I’m not a football fan nor purposely stay up late just to watch late night match.. but yesterday hari bersejarah buat aku. Aku tidak percaya yang aku tengok itu... BOLA.  Satu-satunya match yang aku tengok tak kelip-kelip mata, tidak mengalihkan punggung dan chow. My family also not a kind of football fan. Mungkin semangat patriotik itu menebal dan juga kerana permainan antara Indonesia dan Malaysia sengit. Pelbagai jaringan cuba dibolosi oleh pihak lawan. Serious! Aggresif giler. Nasib baik “adik” Fahmi kita terer jadi goalkeeper. Tak percaya dia muda dariku. Credit for you. Aku suspen giler tengok die doh. Aku yang tengah membelai kucingku "Semenyah" telah mencakarku apabila aku, mak, dan bapak menjerit "GOOAAAL"! Mungkin Semenyah terkejut! Eh.. dia MEMANG terkejut. (Thank you cat, ko telah menghadiahkan luka yang dalam kat pahaku, bekas kukumu terbenam dalam isi pahaku. Ouch!!) Dan kepada semua para pemain especially Safee. Well done! Cuma match malam tadi aku tengok lebih ke arah defense rather than shoot goal. Anyway, tahniah ikhlas dariku. (Facebook updates pun penuh dengan shout masing2.. termasuklah Karina) 



Hari ini, terpancar jelas wajah para student praktikal girang dan senyum kambeng kerana tidak perlu turun ofis esok pagi. Yeehaa! But some of the workers here mengeluh kerana banyak kerja yang perlu disiapkan kerana hendak menutup buku 2010 dan buka lembaran baru 2011. 
Walauapapun, mood semua orang happy pagi ini. I like. :) VERY LIKE!
Kepada adik-adik, sudah tentu anda tidak sabar nak bersekolah, begitu juga para bakal mahasiswa/wi baru. Tengah prepare barang-barang keperluan untuk masuk asrama. Kepada kawanku yang tengah tunggu sem baru, rajinkan diri anda. Jangan resolution ja lebih. Hehe. Pasti laksanakannya. Orite folks, we will meet again in the next entry. 



2 comments:

AmirFX said...

Yeayyy!! Malaysia menang! Esok cuti walaupun kmk sik keja.. haha..

karina said...

Ngegeh ktk ya. Haha. Kmkorg yang praktikal tok lagila. Dah keja, sikda allowances. Sikda la mengerah tenaga dan kepala free2 jak esok.