BEST! Aku mesti FOLLOW!

01 November 2010

Trick or treat?

Hoha.. hoha.. Halloweeeen  "Trick or Treat"?

Halloween ke minggu lepas? Bila sebut je pasal halloween, truz... Encik Pumpkin sibuk pop-in dalam kepala sambil berkata; "Remember Me?" (Ngutik juak)


Well, aku salu came across halloween bila aku watch movie omputeh.. dan mereka akan sibuk pakai macam2 costume. Anak2 kecil lak sibuk minta gula2 Nano Nano~

Muqaddimah ja tu.. ehe. Tgh cari idea nak masuk ke tajuk sebenar. Aku cukup suka bila Trick or Treat dikaitkan dengan examku yang tengah ku duduki sekarang. Ya, ini merupakan perjuangan semester terakhir untukku perah otakku dan menulis dengan pen G-Soft kegemaranku. Selepas ini, aku akan bermula dengan sesi praktikal which falls on 1st Dec.

Before final exam.. 
"Trick" banyak menyampuk apabila aku mengeluh "Tricky na juak question tok?!" semasa menjawab past year. Di kala kehidupan tidak terurus, makan dan minum kehidupan seorang student terabai menyebabkan gasTrick without a "k". Time ni jugalah student selalu treatkan diri dengan cik Maggi (bukan nama sebenar) dan juga Mr. Nescafe. Student-student dari cawangan lain tidak ketinggalan treat geng masing2 dengan bangga yang mereka ada spot questions yang tidak boleh dan kurang percaya punya. Haha.

Tengah final exam.. 
Time ni, badan terkujur macam mayat kerana serupa dengan zombie yang tak cukup tidur. Habis bertempek Roll-On Eye Garnier kat eyebag menandakan pertapaan terunggul masing2. Bila tiba je seruan untuk menjawab soalan final paper, otak bagaikan terkena kezutan electrick. Lantas, kepala ni harus fikir dengan lebih positif dan berfikir "Ah, tidak semudah itu aku akan kena trick dengan kamu wahai paper! Meh aku treat kamu dengan curahan idea-idea yang POOF jatuh kedalam ladang gandum lalulah jadikan Koko Krunch!"Mengenjen pun bermula. Puas hatiku melihat kertas jawapan berisi.

After final exam..
Cilaken punya soalan, tricky betul muslihat sang pembuat soalan. #$%^&!(*&%^ Adegan tidak puas hati akan diluahkan sepanjang petang dan rata-ratanya akan post truz lam FB. Aku on the other hand meleraikan kekusutan otak, aku akan treatkan diriku dengan makanan yang sangat lazat selain daripada makanan DM dan akhiri dengan menonton muvi! ^_^ Memang kehidupan seorang student yang penuh trick and treat. Hehe.

4 comments:

wa kaljis said...

nang trick mena entry tuk hehehe.. gud luck utk paper ktk yg akan dtg..

AmirFX said...

Haha... Teruk nar soklan kedak ya hooo.. Nway, gud luck for the exam...

she_mah said...

ya soalan hari ini sngat tricky yer... aku pun selalu treat dirik ku ngan makanan yang nyaman or makan dengan banyak pas exam. tengok muvi ngan on9 x brenti..hahaha

karina said...

kaljis : Yes, entry ini berjaya trick ktk utk dtg melawat. Makseh!

AmirFX : Teruk nak owh.. Pi teruk gik bila palak parah miker soalan teruk ya. Huhu. Thanks!

Syemah : Yah, mari treatkan diri anda. LIne pun makin ok tok. Hehhehe