BEST! Aku mesti FOLLOW!

18 May 2010

Intersesi... Rilex tapi tired?

The first two days memang agak kekok skit sebab kene bertolak sama ngan orang turun keja. Jadi banyak juga lah kereta on the road especialy Bulatan Datuk Kipali Bin Abg. Akip (Bulatan yang ada Petronas kat ujung ya bah, Petra Jaya area)... woh, traffic jam. Geleng kepala ja. Hari pertama turun, aku sempat menjamah karipap yang dibekal Emma sebagai breakfast. Alam pula ikut skali. Selamat perut. 

=== Hari pertama ===

Aku hanya guna round neck instead of baju formal (baju kurung).. Slamber je.  Aku, Emma and Alam hanya membawa diri kecuali purse, pencil box..  Ternyata rilex. Sampai je kat UiTM, mengikut sumber Agnes; klaz kat level 1 blok B. Dari jauh terlihat mdm "I" yang sangat garang itu, uishh... patah balik. Sudah lah mengajar kami 2 subjek next sem. Tidak jadi meneruskan perjalanan di level 1, kami naik level 2. Jalan punya jalan, kami tengok B126 (mengikut sumber yang dipercayai)  yang berada di level 1 sepatutnya destinasi kami itu, gate nya berkunci dan macam takda bukak klaz kat situ. Kami teraniaya.. oh, insan lemah kami ini. Now, 2nd hint iaitu B333.. Menerusi short cut di level 2, kami tembus naik ke level 3. Ada secret passage disitu. Hoho. Takde lah secret sangat. Terserempak pulak si Corn dan Fad. Kenapa nama dia Corn? Sebab nama dia "Corn"elius. Haha. Jagung namanya. Sama2 kami berlima pergi ke B333. Eh? Kerusi meja semua ada di luar. Tak jadi kelas ke? JADI! Tapi kena susun sendiri. Huhu. T_T. Seronok dapat jumpa geng keras di padatkan lagi dengan bebudak FIN menjadikan kami 43 orang semuanya. Under one lecturer lak tu. Mr.CVH la syemah! Haha! Leturer tu tak tahan, jadi klaz dirombak semula mengikut kesesuaian dia dan kami. Hasilnya, klaz terbahagi kepada 2. Pukul 8am dan 10am. Saya kena 10am! YES! Tapi, blum di approve lagi.. Esok still kena turun kul 8am.

===  Hari kedua  ===

"Adakah u sudah melupakan i di umah ini?" I texted Emma at 7.10AM! Gosh, It should be already LATE at this hour to rush up to Kota Samarahan with all the jams and so on. She replied "Tidak. Skejap gik I sampe. Dun wori". Tick tock main ngan kucing... minum teh... Tengok jam dinding... It's 7.25AM now~ Ok! Aku sudah gabra. Memang tepatlah sangkaanku. Emma lewat bangun SUNGGUHPUN dia tidur awal dariku. Semalam aku tidur pukul 3.30am berikutan sudah sangat cukup tidur petang. Huhu.. Alam sudah check-in di bilik Agnes dan menjadi roommate beliau yang sah. Jadi, Alam tiada bersama kami. Aku yang jadi Co-Pilot memang sentiasa nerves2 JIKA Emma membawa LAJU. Sangat laju. Kami tiba... 8.17AM. Oh no~ Lecturer sudah masuk. Nasib la ketika itu orang sibuk approach Neydee untuk membayar buku. Jadi kelas berada dalam take 5 iaitu rehat. Muka lambat kena lah tarik kerusi. Kelakar juga muka geng yang dikenali seolah2 tersenyum dengan kedatanganku. Aku pasti mereka sangat merinduiku atas ketiadaan ku menginap di hostel. Haha! Save budget geng. Mulai hari lusa, klaz kami bermula pada pukul 10am! Whoot whoot. 


Rilex memang rilex kerana hanya perlu menghadiri kuliah selama 2 jam dari Isnin sampai Jumaat. Sudahlah  lecturer nya cam OK je. Kami ke kelas pun berpakaian casual. Tapi yang buat aku tired adalah hari-hari aku tengok jalan yang sama ulang alik dari rumah ke kampus. @_@ Asal balik rumah je, klu makan tu komphem tido sampai petang. Isyh.. Tak sihat ni.

2 comments:

she_mah said...

nasib bait bukan prof wee..mun sik, nang ditetak ku benar ktkorg..haha

AmirFX said...

Dah start kuliah? Jgn salu gilak escape.. Rajin2lah belajar ya...