BEST! Aku mesti FOLLOW!

14 May 2010

Aku ditangkap

Hari silih berganti, bulan berganti purnama. Selama ini kami sangkakan hari yang sangat cerah di pagi hari, rupa-rupanya hujan ribut di petang hari. Aku pun tidak pasti apakah yang aku cuba blogkan disini, yang pasti terselit kisah yang sukar dimengertikan. Masih di"itok"kan sehingga hari ini. Selasa itu aku baru mendapat suatu khabar buruk yang ingin ku sampaikan. Namun, apa yang pasti tragedi yang menimpa telah menjadi suatu kenangan untuk dikongsi bersama.

Beberapa tahun lalu, aku dan syemah telah bertekad untuk menjalankan satu biznes yang sangat menguntungkan. Namun, ekoran dari masa yang terhad, aku telah menyerahkan semua tugas-tugas yang penting kepada syemah. Pada masa yang sama, Has yang merupakan rakan kongsi kami sekarang dari Selatan telah menawarkan sejumlah wang yang lumayan untuk turut serta dalam bisnes yang kami usahakan. Dia hendak melabur dan telah menjadi rakan kongsi yang sah sejak hari itu. Bisness tersebut adalah bisnes penyeludupan... (biarlah rahsia).

Setelah mendapat keuntungan, kami kembali ke pangkal jalan di mana kami bekerjasama membina empayar kami ke serata dunia. Masing-masing punya pengikut dan kerahan tenaga yang mantap seperti Firewall+Kaspersky 2010 untuk menjaga pangkalan kami.

Has selaku ketua penguin mempunyai pangkalan macam ala-ala cerita G.I.Joe iaitu terletak di Kutub Selatan. Dia ni lebih gemar bergelumang dengan ais dan tahan sejuk.


Syemah plak jenis suka berlegar di udara kerana suka main jet. Haritu dia baru fly jet dia ke S'pore untuk membuat liputan khas kepada HQ. Dia ni slalu juga contact si Corn supaya menjaga anak pangkalannya di Samarahan.




Aku bergerak ke kubu aku seperti biasa, iaitu terletak di dalam jungle. Aku ni kalau disuruh diam di Kutub aku awal surrender kerana tak tahan la sejuk. Klu di udara, aieeee... mau muntah aku tengok bawah. Jadi..... Aku ni klu nak buat modus operandi memang gemar dekat-dekat ngan nature skit.



Think green walaupun aktiviti aku ni adalah penyeludupan haram. Kena monitor inventory supaya sentiasa update melalui Electronic Data Interchange (EDI) dengan Syemah dan Has , walaupun aku banyak juga urusan rasmi yang aku perlu buat seperti berfacebook, memberi haiwan liar peliharaanku seperti kucing, submit report Servis mengenai servis perkhidmatan kami kepada channel participants dan juga memelihara hubungan etnik dengan counterparts di luar negara.

Tragedi ini masih ku ingat, berlaku pada petang hari sekitar jam 1735 hours. Semasa aku tengah khusyuk layan minum Vico, aku tak sedap hati. Bila aku mengatakan aku tak sedap hati, maka instinct ku begitu kuat mengatakan sesuatu yang tak baik akan terjadi. Memang tepatlah kata instinct ku. Hari yang tak dijangka telah tiba. Menarik nafas kencang mengepam jantung, nafas sedut masuk kua sekerap mungkin, tulang serta urat mata telah membesar dari paras normal.

Semasa aku tengah sibuk update status, tetiba.... aku terdengar tapak kaki menaiki anak tangga perlahan2 menaiki tangga besi ruang legar pangkalan ku. Setahu aku, ahli yang lain sudah pulang cuti seminggu kerana hendak menghadiri intersesi kemudian. Lebih kurang cam training untuk menjadi UNIT Khas Pangkalan Karina. Ala2 S.W.A.T. Aku dengan tanda-tanda positif nervous mengamati bunyi tersebut. Semakin ku dengar, semakin menghampiri bilikku. Aku terus mencapai handphone sambil meneropong lubang pintuku untuk mencuri pandang siapakah gerangannya. Aku tak percaya apa yang aku pandang ni. Betul2 tak percaya.



=====





=====








MUSUH DEPAN PINTU AKUUUUUU!!!!! Lantas, aku ambil handphone ku untuk contact Has untuk report sama dia. Sempat lagi aku tanya khabar si Has, suhu Celsius di sana. Rupa-rupanya Has sudah dejavu dan kejadian itu seolah2 sama dengan apa yang dia mimpi. Aku terpaksa bergerak pantas. Aku tiada masa lagi. Terus ku cuba save segala bukti2 dalam laptopku dan musnahkannya sisa-sisa kalau boleh.


Arghh.... pintu tombol diputarkan.

Tak sempat aku lock dan fikiranku tak berapa waras untuk memikirkan semuanya.



Aku melangkah seribu cuba untuk hide daripada musuh. Ternyata di mana aku berada, dia seakan-akan dapat mengesan bau ku. (Agaknya aku spray Hope SilkyGirl perfume tadi. Dengan harapan aku dapat melarikan diri. Tapi lain yang aku jerat.) Langkah aku diperlahankan supaya tidak mengundang bunyi kepada papan reput di pangkalan ku. Sudah lah reput, tak sempat mau decorate macam Casa Impian Pergo Flooring tu. Aku dah kecut perut.. terus melarikan diri. Dia ke utara, aku ke selatan. Dia ke timur, aku pula ke barat. Masuk satu selekoh...


Demmit... aku dah tiada jalan lain. Kerana ini JALAN MATI!!




Tahan nafas.... tahan.... Aku merintih dalam hati (Oh tuhan, kenapa la aku kasi cuti sama army ku...) OMG!! Kepala dia sudah nampak.. dan dia mula pusing memantau keadaan sekeliling. Sambil-sambil tu dia seolah static seketika. Dan menggerakkan hidungnya mengesan bauku. Aku menutup mataku.. dan mencuri pandang dengan sebelah mata.


Alamak! Dia pusing.






Meet Agnes... she is new in the community. And she is my coursemate. :) Agnes, mun ko padah orang siap ko. Hehe. Amacam, enjoy sik? Lelah ku merah utak di waktu pagi sejak kebisuan Agnes di facebook.



8 comments:

she_mah said...

hahahahaaha lolz! i can stop laughing!
hi agnes..singgah blog kmk juak..:)

karina said...

Best sik? Best sik? Hahaha... Jangan hilang perut kamu sudah. Tak mau aku bertanggungjawab. Sudahlah aku kena tangkap si Agnes

xnez said...

HAhahhaa.... Aku kan Sweet Spy!!!! Aku dh belajar dr Dennis O'Niel tu... Byk kali aku tnya baik2 ko ada blog or x, mengelak la kawanku ini... dh tertangkap sudah kamu ini. hahahaha... interesting ceta ko tok... I'm newbie in ur group la kununnya??? hehhe..
C_mah ::: ok,aku akn singgah salu di blog korg, ko singgah juak kat blog aku k....

Nad..nad.... hehehehe....

Abg.Syuk said...

bukan main g critanya.. hehehehe - abg.syuk(syukriq.blogspot.com)

karina said...

xnez: Interesting ka?!! Hehe. Tenkiuk!Kira newbie la ko tok.. Haha. Jom meluaskan empayar sama2.

Abg. Syuk: Suspen juak ktk nak maca nya nak? Hehe. Rajin2 la follow ok.

aleeya jo said...

gila besttt cita ktk tok...
nang kreatippp ktk B..ahaha...lawak2 n gmbr2 pun tang cun jak..

AmirFX said...

Org baru.. Selamat Datang ke komuniti bestari blog.. aihh.. Ada inda bestari... Ok... Kelak kmk ngabas blog kawan ktk ya...

AlinDeThoughts said...

hahaha...nervous aku...nang ada bakat tulis novel misteri kau tk..
welcome agnes. ingat! jgn pdh dgn org~ mun x, geng2 spy tk akan torture kau abis2.. :P dh lah kita tk roomate... singgah lah blog kmk..(*haha sempat)