BEST! Aku mesti FOLLOW!

07 May 2010

Biasa dengan shift mak guard nih..

Isy2... cik Hanis bleh pula minah tu pi upload gmbr2 yang menjeleskan student UiTM terutamanya yang belum lagi habis paper.. Paper kami habis 9hb, menjadikan kami amik shift extra untuk menjadi pak guard. Semua orang dah sibuk2 packing, nak berambus dari bilik cepat2 supaya tak perlu "tutup gate". Itulah term yang selalu digunakan kerana last paper, tambahan pula petang pulak tu. Aku tak lah berniat nak merendahkan martabat orang yang keja sebagai guard, No.. no... no. Mereka2 nilah yang diperlukan untuk menjadi gatekeeper untuk mengawal keselamatan dalam setiap organisasi.

Jadi apalah yang aku buat di sini. Aku masih lagi menatap dan mengulangkaji subjek Marcom untuk test Ahad nanti. Lepas test, maka bermulalah upacara menghantar kunci diiringi siulan happy oh happy sambil menjeling Abg. Z tanda kami jumpa lagi next sem. Muehehe. Tengah2 aku ni menulis nota, si mimi ni beria2 packing barang jadi konsentrasi aku terganggu. Hatiku tak tenteram bagai menunggu roti toaster yang akan siap dalam 2 minit mengenangkan soalan yang diberikan mencabar kewibawaan diriku sebagai student; oleh itu, apa lagi. Aku rehatkan diri dulu. Aku gunakan masa itu untuk aku analisa past year, dan cuba untuk spot beberapa question. Mantera apa ntah aku baca, tak tahu lah betul atau tidak. Ku serahkan pada si artea untuk menilai. Dia tu kerek (crack) sket. Oh! Marcomm ni nak kata senang skor, tidak lah semudah itu. Byk juga sub-point yang perlu diingati.

Inilah yang aku tak suka, orang lain sudah siap bagi flying kiss nak chow chin chow. Tapi mengenangkan gap ini memang khas untuk menyerap dan bertapa ilmu teori agak sesuai diberi kesempatan di panjangkan jarak itu. Gila aku kalau yang ni macam tersepit di antara MD and RM seperti yang di lalui si syemah. Woh. Bleh jadi hellwire nak hafal itu ini dalam masa singkat. Oleh itu, aku bersyukur, kan aku dah cakap... dah biasa tutup2 gate ni. Jadi, gate korang kat umah tu jangan lupa tutup ye. Bahaya!

2 comments:

AmirFX said...

Pak Guard ya mungkin jeles juak nangga takrang kuar kelak... haha...

she_mah said...

RM n MD? MD n IA la syg oii..hehe.
all the best tomorrow.. go nad go nad gooooohet jak sia..ngee~