BEST! Aku mesti FOLLOW!

16 May 2010

Aku terlepas!

(Sambungan daripada kisah "Aku tertangkap")


Ya, itulah si Agnes, army unit khas faveret aku dulu yang telah berpaling tadah kepadaku setelah dia bertekad untuk tidak mahu bersubahat dalam kegiatan tidak bermoral ni. Dia telah berjaya lepaskan diri dan masuk unit beruniform yang sah di sisi undang-undang seperti Kesatria Negara. Dia merupakan musuh ketatku kini, dan misi dia memang mahu menangkap dan menumpaskan operasi aku dan gengku yang lain.

Setelah aku ditangkap Agnes selama beberapa hari, aku meringkuk di penjara yang aku pun tak pasti di manakah tempat itu. Kerana, sepanjang perjalanan, tanganku diikat, mataku ditutup dan mulutku di selotep dengan soundproof menyebabkan aku memang tak dapat menjerit. Puas aku meronta-ronta, namun tak dapat melepaskan diri daripadanya.


"Dapat juga aku tangkap ko! Sapa suruh mengelak dari aku" ujar si Agnes.  


Aku hanya terdiam. Namun hatiku berkeras untuk mencari jalan keluar dari sini. Punya membebel si Agnes, aku tak mampu berkata-kata. Kerana mulutku di selotep. Akhirnya langkah kami terhenti. Yang pasti, kami telah tiba di suatu bilik yang pasti akan dijadikan penginapan ku yang kureng selesa selama beberapa hari. Setelah selotep di buka, terus aku meronta "Lepaskan aku!". Agnes dengan bodyguardnya hanya sengih kambing kepada ku. Tanpa melengahkan masa, bodyguardnya telah menghumbang aku ke dalam penjara.

"Adush! Sakitlah!" jeritku
@#$%^&^%$ 

Agnes pun menjenguk ku di lubang pintu dan mengucapkan "Happy holiday!". 

Pastu dia pergi dari situ. 


Tengah-tengah aku membebel, aku terdengar sesuatu bunyi aneh. Selalunya, penjara sebegini selalu jadi tempat tikus bersarang. Ee.. mesti tikusnya lebih besar dari kucing peliharaanku di pangkalan. Tak dapat ku bayangkan betapa besarnya tikus tu dan aku terpaksa bermalam dengannya.


Bahu ku di sentuh. Aku membesarkan mata. Ok karina, itu hanya mimpi. Aku tampar muka aku ni, kembali ke realiti. ENOUGH dengan imagination ko yang melampau tu. Takkan la tikus tu pandai2 sentuh orang pula. Teringat ku kisah 'Jangan Pandang Belakang'. Klu nak pandang, kena guna side mirror dulu.



Sekali lagi bahu ku diusik. 




Ok, kali ni memang betul2 menyeramkan. Sambil baca surah punya lah banyak (Ape, ko ingat aku otai2 ni banyak doa yang aku tahu tau! Doa makan.. doa penerang hati...) sambil memalingkan badan dan mukaku.





"CHAK!!!"




Macam pernah ku lihat budak ni tapi di mana ya..



=


=







Inilah Aleeya Jo, banduan yang di tangkap si Agnes setelah cuba untuk menggodam rahsia sulit kerajaan. Rupa tak macam hackers langsung. macam budak  diploma ada la. Nasib baek dia ni tak seperti tikus yang aku bayangkan. Dia ni lah teman aku berloya buruk di penjara. Klu tak kebosanan aku. Kelakar la dia ni.. betul!



Tengah kami berborak-borak, pintu kami diketuk oleh pak guard.

Pak guard menjerit "Dinner is served!".

Eh, melebihi layanan istimewa mengalahkan hotel ni. Rasa aku nak ja suruh dia housekeeping skali. Kamu tahu apa yang dia hidang? Terliur beb!








Orang cakap, kenyang perut suka hati. Maka aku pun tidur kekenyangan. Dalam tidur pula, aku bermimpi.... dapat hint soalan spot macamana nak kuar dari sini. Escape! Sekitar 0530hours aku terjaga. Lalu ku bingkas bangun sementara si Aleeya Jo itu masih nyenyak tidur membuat peta. U know itu peta? Ya.. peta itu rupa-rupanya hint yang kedua. Bleh digunakan sebagai panduan untuk lari dari situ. Punyalah besar peta yang dia generate. (Arum bulak bleh  selamat sampai ke kampung halaman). Ku memorize itu peta dan biarkan dia tidur.


Ku perhatikan keadaan sekeliling dan bergerak ke satu sudut...



Macam usang ja ini penjara. Taruh air liur basi mesti cair ni. Kompheemm!



Maka aku pun try. Satu demi satu aku buka. Berjaya! Hehehe.. Aku pun capai jaket kulitku dan menggerakkan hackers itu. Dia terkejut bila aku cakap "Jom raon juh!". Selimut kat katil aku jadikan ala-ala rambut Rapunzel.



Waktu kami bertolak tu, matahari dah nak terbit. Arghh. Tiada banyak masa lagi. Aku cuba ingat balik peta yang dimemorize itu.. ternyata aku bleh mengingati nya dengan mudah. Ku toleh dulu kiri kanan sebelum jalan, semuanya berpagar karan. Klu pegang itu, mau mati kezutan. Jadi kami tengok ja.




Aduh! Mana ni senjata faveretku.  Sudah di rampas itu budak. Aiya! Bukan senang mau melepaskan diri kerana kami tidak punya cukup equipment canggih setelah gun aku dirampas oleh Agnes. Mujur masih ada satu lagi senjata rahsia yang Agnes tidak ketahui. Hehe. Hackers itu membantu betul. Dia bleh hack mana-mana. Jadi dia pergi ke power supply dan matikan itu bekalan elektrik. Haha! Rasakan! Sudah blackout itu tempat. Hari semakin cerah dan alat penjara pun membingitkan telinga kami. Langkah kami dipercepatkan tetapi pada masa yang sama kami dikepung.




Action kamen semakin rancak!




=



Dush! 

Pling! 

Kreng! Krong! 


PAAAANNNNGGGG!!


=



=






"Wei, aku nak turun kelas la. Isnin ni start!!  

Tolong lepaskan kami".



### Kisah di atas hanyalah rekaan semata-mata. Tiada kaitan dengan yang hidup mahupun yang dah meninggal dunia. Dan Agnes, sori ging. Hehe. Guro jak. Sebarang komen, silalah isi dalam kotak yang disediakan. Komen anda dialu-alukan with open door and welcome. Terima kaseyy!! ###




9 comments:

Beautiful Stranger said...

gila!! nang gila apa ditulis ktk..hahaha entri ala avatar sblm tok sik sempat komen. ada baca..nang bgs penulisan ktk. boleh polah novel kanak2..hahahha..out of my mind lah.! hahaha

karina said...

Beautiful Stranger: Aih, gila ka? Crack kit ku tok time cuti2. Baru kua ilham setelah bertapa di rumah. Haha. Teruskan menyokong karya ngarutz saya ok! Hehe.

xnez said...

Ada gik nama aku disebut ko tok "Nad Sempit!"... hehehehe...... Pandey ko edit gmbr yg ada calculator ya.... Good job! boh aher dtg kls sok...

she_mah said...

nok gmbr last ya nok sorg ya sapa?kawu ka?

karina said...

aok la.. aku and zana. Haha. Sik kedak ka? sorilah, skill photoshop blum mahir gik. Huhu.

aleeya jo said...

hahahhaa..aieee kmk ada juak dlm cerita ktk tok..haha..niceee...kmk jd hackers eyh...nang best..mun bena2 lah kan best..B pande ktk edit gmbr oh...nak gmbr last skali ya nang style lah..haha..mek ambk gmbr ya B...

aleeya jo said...

sikk..
mek montk gmbr ya nak ori pun..ada x??.

karina said...

ori camne maksud ktk?
With or without edit??

aleeya jo said...

nya gmbr ya tp xda di engkah nkarina.blogspot..ya mksd mek?..phm x?..hehe..sbb mek main save image nya ikut skali bah..