BEST! Aku mesti FOLLOW!

19 April 2010

Changing Mode

Mental kena tajam, fizikal kena cergas,
Environment kena tukar, aaa... segala.
Karina akan mengalami metamorphosis?? Lekas.
Oh, aku hanyalah insan biasa. Bukannya butterfly jadi kamu salah.

Kelmarin aku dan rumetku berkemas bilik.
Mula2 aku cadangkan terus dibahagi kerja. Aku mau menyapu dan mengemop!
Pastu si Ros nda setuju. Apa dia bilang buyuk' (tak adil)
Alih2 dia plak akur sebab dia sudah static di window. So, tugas dia lap window.
Sambil berurusan dengan tahi cicak. Haha. (Metabolism cicak di bilik kami ni tinggi betul)

Mimi plak area kasut2 dan dia mementingkan luggage di bawah katilnya dulu. Pinggan mangkuk, kerja2 yang tidak kasar.. ha, ko bagi ja la dia buat. Kurus sangat bukankah "ringan" tulang" namanya. Takut plak aku skeleton berjalan tu patah klu angkut barang berat. Hahaha. Klu dia baca ni mesti dia mau kasi tumbuk sama aku. Tidak mengapa, biasa dah kena tumbuk dia, dan kena cekik pula oleh si Ros. Rumetku brutal. Semasa Mimi mengemas di bawah katil aku, beliau bersemuka dengan anak cicak F2F, dan menjerit sambil menghalaunya dengan penyapu. Aku ingatkan apala tadi. Dengan pantas aku memegang anak cicak itu dan mengalihkannya ke dinding luar bilik dengan selamat. Mok Onggon nok dipadah Kate ya nak? Skodeng kmk berkemas bilit. hehe. Aku sengih ja tengok si mimi berlari ke tingkap mengadu dengan si Ros yang aku pegang cicak. Lalu dia pun menjerit "Nadi! Stay away from me!"

Aku lak bahagian itu kipas, itu sawang, itu lantai. Disassemble kipas tu pastu buang debunya dulu sebelum dicuci. Takut pula debu2 tu akan mengakibatkan lubang parit tersumbat. Habis dedebu kipas (bukan debu cinta) menghiasi ruang udara bilik kami, terus ku sapu sawang yang bertapak di segenap pelusuk bilik. Yang jatuh2 tu memanglah aku sapu dan mop. Karina workout la hari ini. Has, aku gym lam bilik ja la. Haha.

Wangian semerbak menembusi bulu hidung penduduk level kami membuatkan bilik kami Centre of Attraction! Bukan salu kamu lihat bilik kami ni kemas, kerana sejak akhir2 ni bilik macam Tongkang Pecah dek assignment bergelimpangan. Tongkang pun tak pecah macam tu. Sampaikan tertidur di atas lantai menantikan paper terprint seketika.

Ya, memang jadi kebiasaanku akan mengerah dan memujuk2 rumet2ku sebelumnya untuk mengemas bilik sebelum Final Exam. Supaya aroma wangian lantai menjadi aroma therapy untuk study. Ilmu juga akan senang masuk jika persekitaran bersih bukan?

Macam2 ragam orang nak bersedia untuk final ni. Si Agnes sudah membuat kad jemputan untuk dirinya ke Dewan Jubli. Memang macam kad undangan. Bila dibaca, yang terkandung bukanlah tertera nama siapa kahwin tetapi berbentuk kata2 semangat. Mimi sudah lukis dia punya jadual dan ada lukisan pula di bawah. Sesungguhnya dia memang berbakat melukis. Aku pula sedang dalam proses untuk mengosongkan "billboard" ku (sebab aku conquer 2 notis) dan menjadikannya menarik untuk tatapan mataku.. Now, wishing my friends all the best in the finals.
Justify Full

5 comments:

Kal Jis said...

teringat kmk taem dolok2 diam rah asmara, eh asrama hehehehe... :)

she_mah said...

brani la tek ngan cicak? berik REMPIT klak takuttt...hahahahaha.....

AmirFX said...

Rajin ehsss.. Teringat kmk time skolah lok marek nemu ular sawa libah katil.. Ambik karung guni kakya jual ngn cina d jalan Sekama sia...

AlinDeThoughts said...

yarabbi...terima tabik dari aku..
mum aku nanga cicak ya..lama dah aku lompat~ haha

karina said...

Kal jis: ada pa ngan asmara ya koh?

Syemah: Hhee... ya lain cita la syemah.. Tok cita cicak.

AmirFX: Lamak sik nemu nya koh. Ular sawa? Biar bna, brapa malam dah tido ngannya sik sedar2? Yoh.

Has: aLA, anak cicak jak pun. Mun datuk cicak sik juak ku brani. Knk sik pegang biawak truz. Touch wood2#