BEST! Aku mesti FOLLOW!

17 March 2010

Aku rumate baik?




Dari Jumaat lepas, Mimi macam tak lalu nak bergerak, matanya seakan2 berair.
Hari2 dia main game fb. Tapi itu memang rutin dia.
Aku tanya kenapa dia cakap dia sakit kepala. Macam mahu hentak ja kat dinding.
Sampai sekarang tak baek2 lagi. Migrain ka? Mungkin.. tapi dia story yang dia tak mau jumpa doktor kerana doktor slalu temberang. Dia yang temberang aku ka? Entahlah, hanya alasan barangkali. Susah betul mau pujuk anak itu. Dia cakap mak dia pernah ajak rujuk pakar otak, tapi dia tak mau. Dia tak mahu makan ubat. Adalah pada suatu malam tu, dia langsung tak mahu jalan walaupun ke meja study dia, pasal kepala dia akan berdenyut2. Aku faham kerana aku pun pernah mengalaminya. Lalu ku offer diri untuk urut kepala dia, dalam hati cuak juga takut angin dia transfer masuk body ku.. dan aku pulak yang merana. Namun, aku setengah percaya klu pemberian orang yang sakit seperti wang syiling dan kita gigit, insyaallah kita tak kena. Bagi orang Sarawak, rasanya kamu pernah dengar petua2 lama ni. Serius aku sedikit cuak mana tahu kot2 dia pitam ka apa, aku akan gabra macam cacing kepanasan. Takpun macam kena soal dalam klaz, gabra tak tahu jawab pasal LEVELS OF PRODUCT! apabila di tanya madam "I". Rakan sekelas FINANCE, tolong jaga rum8 ku yang fragile ni. Aku scrub kepala dia dengan setengah botol minyak cap kapak. Memang jadi salon jap. Dan rambut dia macam orang gila lepas kena urut. Aku gelak dia balik. hehe. So far, dia OK cuma rasa denyut2 tu masih belum hilang.

No comments: