BEST! Aku mesti FOLLOW!

20 February 2010

Channel dan McD

Ari Sabtu. What? Hari Sabtu??!!!
Gosh, apa lah yang ku buat ni sampei sik sedar memang dah ari Sabtu.
Karina, tolonglah kembali ke pangkal jalan. Jalan ko ni, SINIlah. Patutlah mak salu kerepak aku salah lane. Haha. (It's soO untrue) Kenapalah dari haritu aku mala cita hal McD. Actually itu hanya kebetulan sahaja. Tapi yang aku xbleh blah kerana assignment yang ku buat ni memang berkisar pada McDonalds. Channels of Distribution. Macam mana McD ni bleh sampai ke tatapan pengguna. Channels ni plak mestilah terdiri daripada channel participants.

Iaitu, McD company>> Retailer (Franchisee) >> Consumers (Macam aku la. Tukang makan jak).

Persoalannya; bagaimana ianya bleh di distribute supaya McDonald di US nun ngurut dada nya dengan nafas lega, ngkah (letak) minyak kapak sik nabes nya dengar rungutan dari para retailers based on P.E.S.T. Huhu.. Panjang lebar gik cita tok. Tapi, yalah tek ku mok madah. Lecturer mauk 20 pages. Whoaa! Chaiyuk! Buat appointment lagi di lain hari kerana aku akan sibuk minggu depan. Byee~

1 comment:

Queen Bunga said...

hahaha. ya nang busy lahh..