BEST! Aku mesti FOLLOW!

16 February 2010

Bpk pening tok. Ktk...

Mak dan aku tengah tunggu bpkku kuar dari umah kerana sebentar lagi kami nak jalan2. Aku yang kebiasaannya akan melihat bawah kereta takut ada kucing yang tak makan saman yang "Hoi, main jauh2! Bahaya!". Part paling best aku gi menyiram kucing2 ku supaya mereka chiao dari situ. Rasakan! Kucing di rumahku memang jinak betul. Dibuatnya tak endah sahaja setiap kali kereta memasuk ruang porch. Bapakku yang hensem itu pon keluar dari rumah. Misai itu memang identiti bapakku. Pastu dia cakap... "Kepala bpk pening,.. Kamu la drive!". Mak yang pada ketika itu memegang kunci kereta, dengan muka yang dua tiga je nak bagi kunci tu kat aku. Aku pun grab sahaja la. Aku nak buktikan kepada mak aku yang aku boleh dah pegang stereng dan drive macam EXPERT. Hehe. Slamba ja aku reverse, makku tanya soalan yang kedua. "Betulkah ktk mau drive?". Bapakku sambung "Biarlahnya.." Ku adjust cermin depan lalu mengenyit mata kat bapakku di blakang.. So guys, please fasten your seatbelt ya.. WE are now about to depart. So here we go...


Yup, itulah kedudukan tempat duduk kami. Makku jadi co-pilot, dan big Boss dok kat blakang. Aku tau makku masih takut2 lagi dengan aku. It's ok. Karina tak kisah. Destinasi yang pertama menuju ke Satok. Second kat ChinaTown. Dan destinasi ketiga ke Airport. Ayah singgah airport sebab nak check available ticket di kaunter. Dan sekali lagi, mak yang haritu masih syok ngan McD Big Mac terus suruh aku gi beli lagi. Aku keluar dan mak tinggal dalam kereta. Selesai urusan di McD, aku nyah dengan dua plastic di tanganku, menuju ke elevator. Dua mamat di depan aku ni asyik tengok2 kat aku. Gila ka apa. Sexual harrasment btul. Tengah2 ruang menuju ke 2nd elevator, aku di kacau lagi. Rupa-rupanya depan dua org mamat tu, ada tiga lagi orang kawannya. Haish!.. Bikin panas betul. Aku lalu je menerusi elevator yang 2nd tu.. nasib diorang giveway. Dan kali ni, aku memang betul lari la. Tak static kat tangga bergerak tu. Aku step dan terus step sampai kat atas. Dan berjalan seiring dengan polis dalam airport tu. Hah! Kacau lagi! Ada berani?? Macam Mr. Potato.. Tiada KOMPROMIIiiiii~~ Menjejaki di manakah bapakku kerana kereta tiada di depan mata. Kecut2 dan hampus aku dibuatnya. Tanganku terkial kail dengan hp dalam poket. Rupa2nya, bpkku sudah mengalih kereta ke tingkat bawah. Meaning to say, I have to rush down the elevator again. And I decide... to go down using another elevator which is situated near the main counter there. Pusing tawaf punyalah jauh.. Takpa, McD makku masih selamat. Safe and sound. Lega betul dapat masuk ke dalam kereta. Dan kali ini, position di dalam kereta sudah berubah. It's anti-clockwise from the picture above.

2 comments:

she_mah said...

lain kali pake lif...huhu.
mun bpk aku nang disuruhnya aku drive tp aku mls mun bpk ada tepi. ada skali ya aku bwk, kat umah xberenti nya komen padah aku bwk laju.80 jak ne da laju pun..

Queen Bunga said...

yahh.. ada orang mbak kamek jalan2 tok!