BEST! Aku mesti FOLLOW!

06 January 2010

Back 2 U

Monday adalah hari permulaan sem ke-4 bagiku.
Monday juga adalah hari budak-budak pegi sekolah, except in some places mereka sekolah pada hari Ahad. Bagi sesetengah orang, Monday adalah Monday Blue kerana mereka perlu berjumpa bos, colleague dan perkara yang sama seperti minggu2 sebelumnya dan mereka irihati dengan cuti yang kami enjoy.

Aku tidur agak lewat kerana tidak biasa berubah persekitaran di suatu tempat.
Aku tak biasa dengan tilam dan katil asrama yang tidak menepati selera kepala dan posture badanku. Kerana aku bukannya lintah.
Perubahan tempat itu juga membuatkan aku terpaksa mengecop dahiku sebagai budak illegal gara2 namaku belum lagi layak untuk mendapat kemudahan bilik. Dan priority diberi kepada pelajar yang datang dari jauh seperti Bintulu, Miri, Kapit, Sibu dan sebagainya. Namun ini hanya sementara kerana kelmarin namaku dah tertera pada notis yang paling latest sekali.

Kelas hari pertama dan hari kedua lazimnya digunakan sepenuhnya untuk sesi suai kenal. Yang mana dah kenal, di famouskan lagi. Mana yang famous tu akan jadi.... rakus dengan popularitinya. Ice breaking lah katakan. Kami sekelas yang majoriti nya dari course yang sama hanya mampu tersenyum antara satu sama lain. Speech selama 2 minit itu digunakan untuk mengitroducekan diri dan hapdate dengan aktiviti semasa cuti. Sekarang kami telah diberi individual dan juga group assignments bagi 7 subjek. Wahh.. Totally busy. Diakui degree sememangnya busy. Huhu. Ada yang perlu dihantar on the 4th week. Karina, kau kena bekerja keras sem ini! Tunggu updates lagi dari ku.

No comments: