BEST! Aku mesti FOLLOW!

13 July 2008

Sem baru bermula =]

It's glad to be back and very fascinate to meet all of my dearest friendsssss.. (ng byk la kwn)
Sem tok dah ada semangat baru. Sem 5 dah! My next aim is try to put my name on dean list gik. Hehe.
If possible la. Because i think dat i can! Subject sem tok (Public Relations, Organizational Behavior, Operation Mgt, IT and Human Resource Mgt) pon mcm OK2 yet Investment ya cm arghh.. lemah kit subjek kira2 tok.. xhal. Nothing is impossible, right?!
1st day of class, i mengenakan baju kurung orange n ikat rambut. Hoho. Very ayu one. Tp, mlm ya xpat tido glak. Susah juak mun dh tukar environment tok.
So, berjalan la i dgn muka yg slamba (bukannya apa, ngantuk+angol).. no rush2. Mbak2 ilek gi klaz. Masuk pintu klaz nego member sambil angguk kepala "Ui!". Alamak?! Lecturer dh masuk! Malu ku mpun. Mbak muka tunduk cari tempat duduk. Huhu. Malu~~ Itu merupakan klaz ari isnin yg start kul 8am-10am. Dlm klaz ya sikit jak org yg hadir. 13org jak. Maybe yg lain gik dlm mood cuti li. Awal pagi class kmkorg dh kena berus oleh lecturer ya. One of the saying is "You don't have to feel INFERIOR in the class. Wat apa takut ngn cikgu. Dia bukannya nk makan kamu. Kalau kamu takut, baik kamu takut ngn tuhan. Contohnya; kalau kamu beli baju. Kamu nk tny kt salesgirl ada saiz lain ka? Tp kamu tak berani. Kononnya kamu takut ngan dia. Kalau kamu begitu takut sgt ngn dia, baik kamu amik sejadah... semayang depan dia". Hahaa.. Lawak na lecturer ya. Alu ceria klaz pd pagi itu. :) Nya sambung agik.."So, kamu kena berani bertanya. Jgn malu2. Kita yang menuntut ilmu. Ilmu tak dtg pd kita. Sampai bila kamu harus rasa takut?..Sana sini jak takut. Sik brani amik tanggung risiko. Iboh idup jak kamu! Hidup di dunia tok byk cabaran bah! Klu kamu rasa kamu betul, cuba bankangkan apa yg kamu rasa tidak betul. Berani kit bah! ". Paaap!!! Ada timbul la skit sebanyak kesedaran di hati ini. Tp kejap jak la. Hahaha.
Then, ptg kul 2pm ya ada gik klaz. Investment~. Cuba bygkan, kmkorg seramai 12org lam audi nggu lect. selama setengah jam sik juak sampe2. Itu merupakan klaz yg tercatat pada jadual yg dilekatkan di depan library. So, balik la kmkorg. Ada juak ati kmkorg nk nangga klaz cgek gik seperti yg tertera dlm sistem iCress uitm ya. Aduh! Lecturer dh masuk sia duhal. Nya kehairanan ngga kmkorg, kmkorg pun heran juak ngga nya. Klaz nya yg tgh ajar ya.. 3org jak hadir. So, berlaku la misunderstanding ctok. Lalu masuk jak la klaz nya dgn beri reason yg munasabah. Huhu.. Kepak da jak.
Ptg yg malang. Neman kwn amik duit rah bank. Then lepak jap bersama2 ngn kwn2 yg lain. Ada sorg kwn menegur " Nad, ne nametag ktk?" Bru la sy perasan nametag sy ilang. Klip nya jak lekat rah baju." Aduh, sak lelah musing balik area bank ya tek. Mana lah tahu kot2 terjumpa. Heranku~ Ng kelam kabut jak 1st day kuliahku. Pegila HEP nk buat aduan kehilangan kad matrik (nametag yg dinaik taraf namanya itu). Kebetulan nemu kwn2 lain, course lain madah "Nad, ada kad matrik ktk kat HEP". Alhamdulillah. Alu truz claim kad la i tek. Hoho. Org ya berkali2 jak ngga menakah nya mpun kad tok. Aibah.! Bena lah. Kali rupaku lam kad ya lain li. Hahaha. Fhm2 la maksudnya. Malu i mdh eyh. forum smileys

1 comment:

katiedokie said...

uga!!rindu i ngan u eyhh....mesti makin ayu nektokk...bila gik kita tok mok berjumpa??huuu~